Posted in: Останні новини

Поради, як поліпшити роботу екскаватора-навантажувача

5 правил для підвищення продуктивності екскаватора-навантажувача

Екскаватор-навантажувач – універсальний агрегат, здатний виконувати найрізноманітніші функції. Ця якість особливо затребувана на будівельних майданчиках, де традиційно виникає потреба у великій кількості спецтехніки. Сучасні моделі екскаватора мають значно ширші можливості, ніж їх попередники. Грамотна експлуатація спецтехніки дає можливість істотно збільшити її продуктивність.

Дотримання вимог інструкції

Інструкція по експлуатації містить не тільки обмеження щодо застосування агрегату, але і рекомендації по роботі, спрямовані на збільшення продуктивності. Далеко не всі оператори знають, як найбільш вигідно застосовувати можливості екскаватора. Більшість користувачів впевнена, що для отримання максимальної продуктивності потрібно включити максимальну потужність агрегату.

Але це правило працює не завжди. Деякі пристрої демонструють бажаний результат і на неповній потужності. Так, виїмка грунту вимагає задіяння виключно додаткового обладнання. Тому використовувати повну потужність немає необхідності. Перехід на режим ¾ гарантує роботу з максимальною віддачею. Одночасно відбувається економія палива (до 30%).

Кваліфіковані прийоми роботи

Продуктивність екскаватора залежить від грамотності управління і точності рухів оператора. Якщо він не прорахував оптимальний порядок дій, то для виконання кожної операції доведеться витрачати додатковий час. Наприклад, замість здійснення ковшем руху по найкоротшій траєкторії, він спочатку занадто високо піднімається, через що потім потрібно додатково його опускати, на що йде кілька хвилин, що в перерахунку на тривалість робочого дня складає годинник.

Досвідчені оператори рекомендують плавно рухати важелем, немов похитуючи їм з боку в бік. Різкі ривки не дозволяють домогтися потрібної точності руху. На особливу увагу заслуговує установка правильного положення ковша. Домогтися бажаного результату можна плавним погойдуванням важеля. Але тільки при мінімальній амплітуді.

Важливо! Якщо агрегат оснащений гідросистемою, то постійне погойдування важелів стає причиною повернення зайвої рідини в бак. При таких умовах потужність мотора невиправдано висока, що призводить до витрачання зайвого палива. Для виправлення ситуації досить послабити тиск на педаль газу.

Продуктивність агрегату падає, якщо оператор використовує аутригери, а передні колеса висять в повітрі. В результаті цих маніпуляцій ківш недостатньо глибоко входить в землю. Плюс агрегат погано зберігає стійкість. Щоб зафіксувати надійне становище, оператору потрібно скористатися додатковими функціями, на що йде дорогоцінний час. Як показує практика, відрив задніх коліс від землі повинен бути мінімальним, тоді як передні повинні залишатися на місці.

Існують певні секрети і при засипанні траншеї:

  • оптимально положення ковша – 45 градусів до осі;
  • для зрізу відвалу досить задіяти половину ковша;
  • якщо стінки слабкі, то кут ковша повинен бути більш гострим;
  • у вузькому просторі доцільно використовувати поворот стріли.

Якщо грунт кам’янистий, не варто робити дуже глибоку виїмку. Занадто різке занурення обладнання може не відповідати його потужності. Іноді для ефективної роботи потрібно попередньо розпушити грунт.

Дотримання правил безпеки

В процесі виконання операцій або при пересуванні по будівельному майданчику важливо постійно контролювати робочу зону. Якщо є ризик зачепити інший об’єкт або людей, потрібно негайно припинити роботу.

При укладанні труб або інших конструкцій, а також виїмки грунту в безпосередній близькості від комунікацій потрібно використовувати режим з мінімальною швидкістю. Обороти двигуна не повинні перевищувати 1800 об/хв.

Робота з важкими вантажами вимагає задіяння аутригерів. Після установки опор потрібно вирівняти машину і зафіксувати її стійке положення. Для грамотного застосування аутригера необхідно враховувати вагу переміщуваного об’єкта. Максимальні навантаження позначені в інструкції по експлуатації. Ще одна вимога полягає в надійному кріпленні вантажу, що піднімається.

Екскаваторові протипоказані пересування по схилах. Кут нахилу не повинен перевищувати значеня, вказане в інструкції. При переміщенні вантажу потрібно тримати його так, щоб центр ваги розташовувався нижче. При такому підході агрегат буде краще зберігати стійкість.

Оператор повинен використовувати ремінь безпеки в процесі роботи. Залишаючи агрегат, водій повинен заглушити мотор, а техніку поставити в стійке положення.

Обережно! При обслуговуванні екскаватора потрібно опустити обладнання. В іншому випадку при від’єднанні шланга гідросистеми піднята стріла опуститься вниз, що може спровокувати поранення механіка, пошкодження агрегату або ремонтного цеху.

Регулярне проведення техогляду

В ідеалі техніка повинна працювати безперебійно. Тільки за такої умови її можна використовувати найбільш ефективно. Регулярний техогляд дозволить уникнути дорогого ремонту. Графік техобслуговування складається, виходячи з особливостей моделі. Кожен агрегат являє собою складну конструкцію, що включає велику кількість комплектуючих.

Так, на екскаватори-навантажувачі можна встановлювати як дизельні, так і бензинові мотори. Ці нюанси потрібно враховувати при складанні графіка ТО.

Важливо! Перелік робіт по сервісному обслуговуванню, а також їх оптимальна періодичність позначаються в інструкції по експлуатації.

Нові модифікації, що з’являються на ринку, мають більш досконалі технічні характеристики, що дозволяє ще більше скоротити міжсервісний період. Однак ТО не втрачає свого значення і залишається одним з визначальних умов тривалої роботи спецтехніки.

Недбале ставлення до агрегату, а також ухилення від своєчасного проведення техогляду призводять до виходу з ладу навіть найбільш надійних екскаваторів.

Регулярний огляд

Водій повинен перевірити машину на наявність пошкоджень на початку робочого дня або після завершення зміни. Якщо підтікає рідина, то потрібно перевірити справність РВД. Його елементи зношуються з часом.

При виявленні зовнішніх пошкоджень водій повинен переконатися, що вони не стали причиною виникнення внутрішніх несправностей. У будь-якому випадку не рекомендується приступати до роботи до усунення поломки.

Уваги заслуговують не тільки зовнішні несправності, але також незвичні звуки або запахи агрегату. Часто машина сигналізує про проблеми появою свисту від натяжних ременів або стукоту при запуску мотора. Водій, почувши сторонні звуки, повинен зупинити екскаватор і з’ясувати їх походження.

Написати Коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.